top of page

הפמוט שעובר מדור לדור

מפגש מורים דו קיום

מפגשים רב-תרבותיים הם חלק בלתי נפרד ממהותה של החברה הישראלית. למערכת החינוך יש תפקיד מרכזי ביצירת אקלים של קבלה וסובלנות. לפני שבוע התארח צוות ההוראה של חטיבת יערת העמק ממגדל העמק בבית הספר אלחכמה שבנצרת במסגרת פעילות לקידום החיים המשותפים בהובלת עמותת "אפשר אחרת".

 

אנשי החינוך השתתפו בסדנת תקשורת רב תרבותית שמטרתה חיזוק המודעות האישית ליצירת קשר בלתי אמצעי בין בני אדם שונים. המשתתפים התנסו בסדנת חפצים משמעותית בו כל מורה שיתף מעולמו האישי ובהיסטוריה התרבותית שלו על ידי הצגת חפץ משפחתי וסיפורים אישיים. דודו כהן, מורה לספורט, הביא למפגש פמוט להדלקת נרות שבת שעובר ממשפחתו מדור לדור והגיע עם סבו מחלב שבסוריה. וורדית יונג הביאה ספר ילדים שכתבה לנכדתה וסיפרה שהתכנון להמשיך לכתוב ולהוציא לאור עוד ספרי ילדים. בין המשתתפים נוצר חיבור רגשי שיהווה בעתיד קרקע לשיתוף פעולה והפרייה הדדית.

 

מגדל העמק משקיעה רבות באיכות החינוך לילדי העיר, מובילה בתכניות חינוכיות לקידום החיים המשותפים. ארבעה בתי ספר משתתפים בתכנית המפגשים של עמותת "אפשר אחרת" המטפחת סובלנות ובונה אמון בין יהודים לערבים. אריאלה שיין סגנית המנהל מבית ספר יערת העמק, סיכמה: ״היה מפגש באמת מעולה ומרגש. מרגישה שהתחלנו שותפות שיכולה להוביל להרבה שיתופי פעולה בעתיד״.

 

עמותת "אפשר אחרת" מפעילה תכנית לקיום חיים משותפים ברחבי הארץ. ייחודה בכך שהיא משתפת את כלל קהילת בית הספר הכוללת תלמידים, מורים, מנהלים והורים. התכנית חווייתית באופייה ומבוססת על כלים מעולמות הדרמה, ספורט, מוזיקה, והתנדבות קהילתית.

bottom of page